| Пред. 
  | Просмотр работы: | След. 
  | 
 27 октября
 27 октября ’2025   
 11:10
 11:10
 
Просмотров: 
38
 
 
              Мир Вам! Благословите.
Если взять, например, только один «Акафист всем Преподобным отцам Киево — Печерским» от 2019 года (далее Акафист), соответствующему электронному Православному Календарю 2025 года, сайтам akafistnik, azbuka, lavra.ua от 08.08.2020 года и так далее повсеместно. Который без сомнения читают все, без исключения, в том числе уважаемые доценты и профессора, начиная от послушника заканчивая нашим любимым всеми Патриархом, скорее всего, делая это почти на «полном автомате» — событий очень много; если не читают другой, например от 1878 года выложенный на сайте Cвято - Успенской Киево - Печерской Лавры lavra.ua (но не думаю так — там конечно свои «заморочки» и своя логика построения). Я раб грешный Божий Николай в Акафисте нашел откровенные ошибки (если Акафист сравнить с Планами-Схемами Ближних и Дальних Пещер «Патерика Печерского» от 2004 года, что соответствует истине и спискам указанных в них Преподобных отцов Печерских почивающих там телесно или исторически имеющим к ним отношение)?! Первая часть Акафиста посвящена Преподобным Ближних пещер до Икоса 8, за исключением Преподобных Феодосия и Деонисия Щепы (Икос 1; а Преподобный Деонисий Щепа в Акафисте повторяется дважды: Кондак 5 и Икос 8). Вторая часть Преподобным Дальних пещер, за исключением девы Иулиании Икос 11. Акафист упоминает также Михаила I первого митрополита Киевского, мощи которого пребывали в Ближних пещерах до переноса их в Великую церковь Лавры Иркос 1. (И Апостола Андрея Первозванного, бывавшего в Киевских горах и благословившего Русь Икос 6; киевского Иоанна мучениче младенче Икос 7 и Безымянного мученика младенца за Христа «от Ирода бесчеловечного чашу смерти испивый» Икос 12). Но в Лавре есть только два Преподобных Макария — из Ближних пещер Икос 6 и Дальних пещер дьякон Икос 12 «яко Самуил в юнем возрасте в служение Господу предназначен был еси». О Диаконе в «Патерике Печерском» говорится: «новорожденным младенцем из-за болезни пообещали отдать служить Богу», что также совпадает и соответствует истине. Но вот Преподобного Макария священномученика из Дальних пещер Икос 11 физически в наличии нет там. Зато есть не упомянутые в Акафисте из Дальних пещер Святитель Филарет, митрополит Киевский (Амфитеатров 1857) Святитель Павел, митрополит Тобольский (Конюскевич 1770) и священномученик Владимир митрополит Киевский (Богоявленский 1918). Получается, что если вместо Макария священномученика из Дальних пещер Икос 11 подставить Преподобного Владимира священномученика, то ошибка уменьшится на две Величины Преподобных. И если вместо повторения Преподобного Деонисия Щепы в Икос 8 указать из списка неназванных Преподобных Дальних Пещер, то ошибка уменьшится ещё на одну Величину Преподобного. А вот ещё. В Ближние пещеры православные братья грузины перенесли и положили своего Преподобного (к сожалению, его имя вовремя не записал). И как теперь их не поминать в Акафисте? Не знаю, — очень не хорошо получается... Но поминать точно надо. Хотя бы отдельным списком. И об этом должна сказать сама Православная Церковь... А комментариев к «Акафисту всем Преподобным отцам Киево — Печерским» я нигде пока не нашел.
Поправьте меня пожалуйста, если я где-то ошибаюсь...
  Если же подходить к правке со всей житейской мудростью, ответственностью и рассудительностью: логика Акафиста должна придерживаться Планам-Схемам Ближних и Дальних Пещер, логики православного паломничества (в силу известным всем настоящим обстоятельствам многие из нас увы не могут даже мечтать о посещении Лаврских пещер теперь) и идти последовательно мысленному движению, заданному в Икосе 1, и частично в Икосе 2, соответствующему духу Акафиста от 1878 года. Например, для Ближних пещер, начиная с
Икоса 2:
Разум неуклонен имуще и крепкою верою в Бога вооружившеся, пути спасительнаго держастеся, отцы прехвальнии, егоже и совершисте преславно с помощию Христа и Пречистей Его Матери сию помощь и нам, хотящим богоугодному житию вашему подражати, испросите у престола Всевышняго, да благодарно воспоем вам:
Радуйся, Поликарпе, главо пресветлая, жития святых конечнее списавый и воедино собравый; радуйся, яко с ними у престола Троицы Пресвятыя представый.
Радуйся, Дамиане, целебниче безмездный, молитвами и святым елеем болящих уврачевавый; радуйся, купножития на небесех с преподобным Феодосием у Господа себе испросивый.
Радуйся, Варлааме, уме благодатный, пещеру темную и тесную светлым и пространным палатам предпочтый радуйся, златотканныя одежды на рубы иноческия пременивый.
Радуйся, Еразме, за украшение храма Божия Матере палату красоты неизреченныя в Небесном Царстве от Христа стяжавый; радуйся, Тите блаженне, яко гневнаго беса смирением попрал еси.
Радуйся, яко тьму лукавых демонов далече от нас прогоняеши; радуйся, яко свет, еже не гневатися на ближняго, собою нам проливаеши.
Радуйся, Иоанне, яко послушание и по кончине своей проявил еси радуйся, яко старшему брату свой смертный одр уступил еси.
Радуйся, Феофиле, яко братним послушанием от гнева исцелился еси; радуйся, яко вместо гнева умиление и слезы непрестанныя возымел еси.
Радуйся, Марко, его же честнии руце гробы святым ископаша; радуйся, егоже гласа мертвии послушаша; радуйся, Нектарие, послушания неленостный исполнителю.
Радуйтеся, вси преподобнии отцы наши Печерстии, всемирнии светильницы, велиции и преславнии чудотворцы.
Икос 3:
Имущи к вам веру, любовь и усердие, ходатаи будете жизни вечныя, отцы богоприятнии! Ваши бо молитвы многомогущии у престола Божия сего ради и прибегаем к вам, яко великим помощникам нашим и заступникам, славяще вас сице:
Радуйся, Алексие, молитвы умныя добрый делателю радуйся, Григорие, икон святых благоговейный писателю.
Радуйся, Сергие, послушания прехвальный рачителю; радуйся, Савво, чудес великих творителю.
Радуйся, Меркурие, житию безплотных поревнователю; радуйся, Пимене многоболезненный, крепкий на Бога упователю.
Радуйся Несторе, первый Русский бытописателю; радуйся житий святых отцев Печерских сказателю и усердный им во всем подражателю.
Радуйся, Евстратие, доблий мучениче и постниче, сообразно Самому Христу пострадавший; радуйся, все язвы Господа Иисуса на теле своем понесший; радуйся, Елладие, затворников похвало.
Радуйтеся, вси преподобнии отцы наши Печерстии, всемирнии светильницы, велиции и преславнии чудотворцы.
Икос 4:
Слышаще людие, яко Господь прославил святым нетлением телеса ваша и дарова вам благодать целити недуги и болезни, темже притекают к вам движимые верою, с Востока, Запада, Севера и Юга, похваляюще вас приветствии таковыми:
Радуйся, Иеремие, прозорливых славо.
Радуйся, Моисее, целомудрия светило; радуйся, Иоанне, девства победо.
Радуйся, Онуфрие, языком молчаливый, умом хваливый Бога.
Радуйся, Николо княже, в послушание братии Печерстей всецело себе предавый; радуйся, Григорие, иже потоплением в реце кончину блаженную приявый, егоже тело пречестное в келлии чудесно обретеся.
Радуйся, Онисиме, яко теснотою затвора пещернаго в пространная селения райския прошел еси; радуйся, яко алчбою и жаждою насыщение безконечное лицезрения Божия узрел еси.
Радуйся, Матфее, яко за чистоту души и тела дара пророческаго сподоблен еси; радуйся, яко кротостию и незлобием высоких добродетелей достигл еси.
Радуйтеся, вси преподобнии отцы наши Печерстии, всемирнии светильницы, велиции и преславнии чудотворцы.
Икос 5:
Разумнии звезды небесе пещернаго вы есте, отцы прехвальнии, путь иноческаго жития освещающии и на круге Русския Церкве православныя пресветло блистающии. Слава бо всечестных подвигов ваших во вся мира концы протече, исповедание же святыя веры вашея всю Вселенную облиста: того ради и дерзаем приносити вам сия убогия наша пения:
Радуйся, Исаие, кладезю глубокий смирения радуйся, источниче неизсякаемый чудотворений.
Радуйся, Авраамие, сыне святаго трудолюбия радуйся, Нифонте святителю, поборниче Православия.
Радуйся Сильвестре, бисере пречестный; радуйся, Пимене, сосуде Духа Святаго избранный.
Радуйся, Макарие, яко за жизнь святую нетлением тела от Господа почелся еси.
Радуйся, Кукшо священномучениче, яко язычников множество ко Христовой вере привел еси: радуйся, яко за Христа со учеником твоим во главу усечен был еси.
Радуйся, Анатолие, терпеливый душею, разумом целомудренный; радуйся, Лаврентие, в затворе теснейшем многолетно подвизавыйся.
Радуйтеся, вси преподобнии отцы наши Печерстии, всемирнии светильницы, велиции и преславнии чудотворцы.
Икос 6:
Возсия яко пресветлое светило богознаменитая обитель ваша, отцы преподобнии и всю землю Русскую благодатию Божиею просвети: юже кровными поты воздвигосте и на нюже благодать свыше молитвами вашими и святыми подвиги привлекосте, ревнуя бо поревновасте пророчеству, еже рече: «На горах сих возсияет благодать Божия и вера умножится». Темже к вам, яко виновником пророчества онаго зовем:
Радуйся, Феофиле, емуже земля бысть ложем, власяница одеждею; радуйся, Сисое, емуже бдение бысть сном, слезы упокоением.
Радуйся, Арефо, яко Господь милость свою на тебе удиви; радуйся, яко Господь украденное богатство твое в милостыню тебе вмени.
Радуйся, Онисифоре, яко душу бденными молитвами оживил еси.
Радуйся, Алипие, ему же Ангели в трудех святаго иконописания помощники быша; радуйся, Симоне святителю, егоже святии руце жития святых написаша и нам на пользу душевную предаша.
Радуйся, Феофане, яко тело постом умертвил еси.
Радуйся, Никоне, Антония первый благоговейный учениче; радуйся, Феодосия в делех монастырских усердный сотрудниче и в душеспасительных подвизех рачительный соучастниче.
Радуйся, Анастасие, диаконе благоговейный и страдальче предивный.
Радуйтеся, вси преподобнии отцы наши Печерстии, всемирнии светильницы, велиции и преславнии чудотворцы.
Икос 7:
Новыя жизни иноческия отцами и учителеми явистеся, яже на Руси ниже именовася когда, сию вы насадисте и добре укоренисте. Темже безчисленныя множества монашествующих последующе душеспасительным стезям вашим благодарно вам воспевают:
Радуйтеся и вы, дванадесять братий прекраснии, яко церковь Божия Матере небеси подобную украсили есте; радуйтеся, яко за труды ваша динарий от Сына Ея Христа Бога, Царство Небесное восприяли есте.
Радуйся, Авраамие, яко Христа Господа всею душею и сердцем возлюбил еси; радуйся, яко Его ради и труды велии затвора пещернаго подъял еси.
Радуйся святителю Ефреме, яко пчела сот пресладок, тако ты Устав студийский в обитель Печерскую принесл еси; радуйся Луко, заповедей Божиих усердный делателю.
Радуйся, Илие, яко воздержания подвиги и безстрастия благодатию обогатился еси.
Радуйся младенче мучениче Иоанне, яко кровь твою святую неповинно за Христа пролиял еси; радуйся, Никоне, яко на кресте простершему волею длани Христу терпением и незлобием вельми угодил еси.
Радуйся, Афанасие, дар слез и умиления от Господа получивый; радуйся, Исаакие, яко премногими страдании диавольскую прелесть низложил еси.
Радуйся, Никодиме, в печении хлебов священных тридесять лет потрудивыйся.
Радуйтеся, вси преподобнии отцы наши Печерстии, всемирнии светильницы, велиции и преславнии чудотворцы.
Учитывая, что Преподобный Агапит блаженне и Преподобный Спиридоне благоприятне прославляются в Кондаке 3 и Кондаке 6. И конечно было бы очень хорошо и приятно всем, если бы в Акафисте указывались полные имена Преподобных Печерских, уже так исторически сложившиеся, например: Преподобный Спиридоне благоприятне — Преподобный Спиридоне Просфорник благоприятне.
Простите за дерзость, но я пытался обратить на такую чувствительную тему внимание знакомых мне монахов и даже сотрудников Киевской духовной академии. Но в ответ получил обычную тишину и отписку: «нужно решать через Литургическую Комиссию, писать Прошение и прилагать к нему Объяснение». Может быть в канцелярии Бога все-таки нет таких формальностей, и всем православным миром мы сможем в таком тонком Вопросе поставить точку. А соответствующая Литургическая Комиссия сама напишет Прошение и приложит к нему нужное Объяснение и своё совестливое усилие. А писать «на деревню к дедушке» нет сил и нет никакого смысла. Заранее признателен и благодарен за Ваш ответ и Ваши замечания, но будьте снисходительны и милосердны.
Примечание: Про Преподобного Макария священномученика из Дальних пещер Икос 11 — речь здесь скорее всего идёт про: Митрополита Макария I (умер 1 мая 1497) — митрополит Киевский, Галицкий и всея Руси (1494—1497). 1 мая 1497 года Макарий проводил Божественную литургию на берегу реки Припять когда напали татары. Святитель призвал присутствующих спасаться, а сам остался у алтаря и принял мученическую смерть в селе Скрыгалов возле Мозыря. Его зарубили, отсекли ступню и голову. Современники горячо оплакивали смерть святителя. Его тело привезли в Киев и положили в храме Святой Софии. Но из Святой Софии он указан только один.
              Мир Вам! Бог в Помощь. 
Голосование:
Суммарный балл: 0
Проголосовало пользователей: 0
Балл суточного голосования: 0
Проголосовало пользователей: 0
 
Голосовать могут только зарегистрированные пользователи
  Вас также могут заинтересовать работы:
            
            
Отзывы:
Оставлять отзывы могут только зарегистрированные пользователи